Posloupnost příkazů je nejjednodušším typem řídicí struktury. Říká enginu, který provádí náš program (např. runtime .NETu, procesor apod.), že příkazy z posloupnosti příkazů se mají provádět postupně jeden za druhým v tom pořadí, v jakém jsou zapsané ve zdrojovém kódu.
Příklad posloupnosti příkazů:
int a = 5; int b = -3; int c = a + b; Console.WriteLine($"{a} plus {b} rovná se {c}");
V C# můžeme uzavřít posloupnost příkazů do tzv. bloku (mezi složené závorky {
a }
)
a vytvoříme z ní de facto jediný příkaz, který lze dosadit tam, kde se jediný příkaz očekává (např. do těla podmíněného příkazu if).
Příklad bloku:
{ int a = 5; int b = -3; int c = a + b; Console.WriteLine($"{a} plus {b} rovná se {c}"); }
Pro složitější algoritmy však potřebujeme vedle posloupnosti příkazů někdy říci, že něco se má provést pouze při splnění jisté podmínky, nebo něco se má vykonat více než jednou (např. 10krát).
Dále můžeme kvůli čistotě zdrojového kódu a konceptu tzv. "znovupoužitelnosti" (code reuse) požadovat prostředek, který toto umožní – tj. abychom opakující se části kódu (na velmi různých místech v celém programu) programovali pouze jednou a z těch ostatních míst se na ně pouze odkázali, tzv. je "zavolali".
K tomu všemu slouží další řídicí struktury - viz rozcestník.