Založte si ve VS konzolový projekt (.NET 6). Projekt se bude jmenovat LinSh.
Vytvořte interaktivní aplikaci v konzoli, která se bude chovat jako linuxový shell (sh, bash, csh apod.).
Shell v Linuxu je velmi podobný příkazové řádce ve Windows (cmd.exe). Uživateli se vždy zobrazí tzv. prompt (nějaká stavová informace) a aplikace čeká na jeho vstup (uživatel musí zadat nějaký příkaz).
V promptu se uživateli zobrazí aktuální adresář a znak dolaru ($), za kterým následuje mezera, a dál už bliká kurzor, což indikuje, že appka čeká na uživatele, až zadá nějaký příkaz (co se má dál dělat).
V Linuxu neexistují logické disky (C:, D:, X:). Obejdeme to tak, že na začátku cesty uvedeme jméno logického disku, jako kdyby to byl podadresář kořenového adresáře. Adresáře v cestě k souboru/adresáři se v Linuxu oddělují znakem lomeno (/) – "dopředné lomítko", nikoliv backslash (\) jako ve Windows.
Příklad promptu:
/c/Users/foltyn$ _
Aktuální adresář ve Windows by byl: C:\Users\foltyn
Aplikace funguje v režimu tzv. REPL:
Jinými slovy:
Console.ReadLine()
).