Práce s barvami

GDI grafika

SSŠVT


Práce s barvami

Objekt Color

V GDI grafice je základním datovým typem, který nese informaci o barvě, struktura Color. Je to tedy struktura, nikoliv třída, jiným slovy tento datový typ je hodnotový.

V objektu typu Color je barevná informace uložena v systému ARGB:

Objekt Color má vlastnosti A, R, G a B, které odpovídají právě zmíněným složkám.

Získat určitou barvu (objekt typu Color) lze několika způsoby:


Pero a štětec

Při kreslení GDI grafikou potřebujeme buď pero (Pen), nebo štětec (Brush).

Pero většinou potřebujeme na kreslení obrysů (nevybarvených tvarů). Pero vytvoříme např. takto:

// Modré pero o tloušťce 2.
Pen myPen = new Pen(Color.Blue, 2);
        

Štětec použijeme při kreslení vybarvených tvarů. Instanci štětce vytvoříme třeba tímto kusem kódu:

Brush brush = new SolidBrush(Color.Red);