V GDI grafice je základním datovým typem, který nese informaci o barvě, struktura Color. Je to tedy struktura, nikoliv třída, jiným slovy tento datový typ je hodnotový.
V objektu typu Color je barevná informace uložena v systému ARGB:
Objekt Color má vlastnosti A, R, G a B, které odpovídají právě zmíněným složkám.
Získat určitou barvu (objekt typu Color) lze několika způsoby:
#FFFF0000
. Vypadá asi takto #FF008000
. Vypadá asi takto #FF00FF00
. Vypadá asi takto #FF0000FF
. Vypadá asi takto #FF800000
. Vypadá asi takto #FF000080
. Vypadá asi takto #FFFFFFFF
. Vypadá asi takto #FF000000
. Vypadá asi takto #FFFFFF00
. Vypadá asi takto #FF00FFFF
. Vypadá asi takto #FFFF00FF
. Vypadá asi takto Při kreslení GDI grafikou potřebujeme buď pero (Pen), nebo štětec (Brush).
Pero většinou potřebujeme na kreslení obrysů (nevybarvených tvarů). Pero vytvoříme např. takto:
// Modré pero o tloušťce 2. Pen myPen = new Pen(Color.Blue, 2);
Štětec použijeme při kreslení vybarvených tvarů. Instanci štětce vytvoříme třeba tímto kusem kódu:
Brush brush = new SolidBrush(Color.Red);