Datový typ string reprezentuje textový řetězec. Chová se jako readonly pole znaků, tedy hodnot typu char.
Jedná se o referenční typ. Jeho plný název v .NETu včetně jmenného prostoru je System.String.
Typ string sleduje návrhový vzor immutable. To znamená, že jeho instance jsou neměnné. Při každé změně hodnoty textového řetězce (např. chceme-li nahradit všechny výskyty znaku 't' znakem 'T') zůstane původní řetězec beze změny a zároveň vznikne nová instance, v níž je požadovaná změna aplikována.
Literály řetězců se uzavírají do uvozovek. Příklad: "Ahoj".
Zápisy znaků v literálu lze volně mixovat.
Příklad: "\u0041ho\x006A" (jde stále o slovo "Ahoj").
Délku řetězce (počet znaků v řetězci) zjistíme pomocí vlastnosti Length.
Příklad:
string sentence = "Není kouře bez ohýnku.";
Console.WriteLine(sentence.Length);
Jak už bylo řečeno, textový řetězec se chová jako pole znaků. To znamená, že jeho instanci lze indexovat. Indexy jdou od nuly.
Příklad:
string sentence = "Není kouře bez ohýnku.";
char first = sentence[0];
char fourth = sentence[3];
char tenth = sentence[9];
string firstAndTenth = first.ToString() + tenth.ToString();
Console.WriteLine(firstAndTenth);
Console.WriteLine(fourth);
Přehled nejpoužívanějších metod typu string najdete zde.